april 2013

NEW YORK - LION KING - BACKSTAGE

Fyyyyyy søren!
Vi har vært å sett Lion King i New York, og det var sinsykt bra. Alt av kostymer, musikk, koregrafi og ikke minst alle de enorme rekvisittene. Det var faktisk helt utrolig. Ikke nok med å få se stykket, men vi som går i teaterklassen fikk også være med å se backstage etter showet. Det er virkelig noe man ikke får sjangsen til når som helst. Vi var dødheldige som fikk invitasjon til det, og jeg er utrolig takknemlig får å være en av de personene som fikk være med. Det virka helt magisk, og det gikk ikke helt opp for meg egentlig, da jeg sto på scenen hvor de spiller Lion King i New York. Det var helt sykt. Faktisk, så er det meget fasinerende å se hvordan de har det bak der, for alt var liksom så ryddig. Absolutt alt av ting og tang hadde sin egen plass, og jeg skjønner virkelig ikke hvordan de får tid til å bytte scener så kjapt og kostymer og ja, alt egentlig. Det var ihvertfall en kul opplevelse. Ser utrolig morro ut, å jobbe på teater sånn som dette.

Har du sett Lion King på teater noe sted?

Det her var utrolig rått

NEW YORK - DAG 6

Torsdag, og nest siste dagen i New York. Sto opp greit tidelig, for så å dra på Broadway å ha en "stagefighting time". For de som ikke vet hva det er, så er det hvordan man sloss og sånt i filmer og på scenen. Altså hvordan det skal se ekte ut, uten at man faktisk sloss på ordentlig. Det var kjempeartig og ikke minst lærerikt. Og det er neppe alle som får oppleve dette, så det var ganske spesielt å få lov til å være med på det. Once in a lifetime!
Senere dro vi til Central Park og slappet av litt, samtidig som jeg koste meg med donuts og milkshake som jeg kjøpte med meg fra DunkinDonut. Det å være i New York er helt fantastisk. Jeg kunne aldri bodd her selv, men det er virkelig noe som er verdt å besøke. Skal absolutt tilbake å oppleve NY igjen!

Marie, meg og Kristine klare for fighting!

Enda mer klar her, ja.

Fikk et par timer dødtid, så valgte å tilbringe de til shopping. (sjokk)

Se så flott det er i Cantral Park. Det ser så utrolig rent ut også. Og det var stappa med mennesker. Var ikke lett å kaste frisbee her uten å treffe noen. Og tro meg, vi gjorde det flere ganger.

Litt av gjengen fra skolen.

Herlig dag i NY. Sol og varme og bare kos!

NEW YORK - DAG 5 - METS

Nå er jeg gått plantet under dyna på hotelrommet og klar for natta! Vi har nettopp vært på baseballkamp i Queens, på Mets hjemmebane. Det var en kjempemorsom opplevelse, selvom det ikke var selve spillet som var mest morro. Bare det å sitte høyt oppe på en slik stadio og se alle folkene, og heie på laget alle andre heier på. Samt å ha denne berømte skumfingeren og rope og synge med alt som skjer. Eneste negative var at det ble dødskaldt etterhvert, så vi måtte bare dra hjemover før kampen var ferdig. Såååå, vi vet ikke hvem som vant. Hahaha!
Klokken er nå halv 5 hos dere hjemme i Norge, men her er den nå halv 12, og i morgen skal jeg tidlig opp, så nattinatt. Over og ut.

Har du vært på baseballkamp før?

Gratulerer til Mets, som har fått nye suportere. Fan number #1.

Syns det var ganske kult at han ene hadde samme etternavn som meg!! My brother from another mother.

NEW YORK - DAG 4

Nå er klokken ett på natten her borte i NYC, og vi har nettopp kommet hjem til hotellet etter en lang gåtur over Brooklyn bridge. Det var utrolig fint å se alle skyskraperne og lysene over New York om kvelden fra den vinkelen vi fikk se ifra broen. Tidligere idag har vi vært på båttur å sett frihetsgudeinnen på nært hold, også har vi vært på ground zero, der hvor tvillingtårnene sto. Fikk jo også pittelitt tid til å få kjøpt meg noe idag også. Men når dere får se de tingene får tiden vise, for nå skal jeg nemlig sove. Morgendagen kommer til å bli lang og spennende den også, som alle andre dager. Gleder meg spesielt til en ting i morgen, men røper ikke noe nå. Vent å se til i morgen. God natt, nå slukner jeg, akkurat som lyset nettopp gjorde her!

Hva tror du jeg skal i morgen? (hint: typisk at man må få med seg dette når man er i usa)

Venter på frokost, og klare for en ny lang dag

Julie og Alvilde på subwayen

Go'jenta

Den nye U.S. Army på tur

Lunsjen min idag var ganske nam.

Alvilde og Linn

Martha, Karoline og meg på middag med klassen.

Dette er Jens!!!!!!!!!!!!!!!

Brooklyn bridge by night. Se så vakkert alt er.

NEW YORK - DAG 3

Gårsdagen gikk for det meste bare til shopping og gåing på Broadway og 5th AV. Var en kjempeflott dag, med sol og blå himmel, selvom det var litt sur vind. Fant fort ut at det var for kaldt med shorts. Uansett så har vi fortsatt ett helt konge opphold her i NYC. Travelt er det også, siden vi har så mye vi skal gjøre. Får aldri tid til å slappe av. Noe som også vil si at jeg ikke rekker å skrive så masse, så dere får heller bare kose dere med litt bilder...

Hvordan er været i Norge nå?

Frokosten for dagen.

Møtte en mann på gata, med to papegøyer. De kunne noen triks.. her har akkurat han mannen laget pistol med hånda si og sagt pang. Da la den seg ned å spilte død.

Spiste middag på Friday's. Denne nachosen var egentlig bare en forrett, men jeg klarte ikke spise opp den engang. Selvom det var veldig godt.

Slo oss ned med denne skumle dukken fra filmen "saw" og spiste en cupcake!

Time squre by night.

Vi var også innom lekebutikken ToysR'us, og inne i butikken var det et pariserhjul som vi måtte prøve selvfølgelig. Kjøpte tilogmed bildet.

NEW YORK - DAG 2

Igår, altså 20. april, startet vi dagen med guidet busstur. Det var faktisk ganske morsomt og interresant, og tiden gikk fort selvom det varte i ca fire timer. Nå er det nesten så jeg føler meg litt kjent i New York, haha. Og vi har blitt så flink på å finne frem. Både dette med gater og avenyer, også det å ta subwayen uptown og downtown. Men lommekjente er vi ikke, selvom vi alltid føler vi er på riktig plass.
Senere på dagen var vi på museum, og kunne velge mellom fire forskjellige. Gjengen jeg var med gikk å kikket på dinosaurer, the big bang og mye mer på det naturhistoriske museumet. Faktisk ganske spennende. Selvom vi ikke var der alt for lenge. Kunne jo ikke la shoppingen vente forgjeves.
Dagen idag må jeg bare vente med å fortelle om. Alle jentene har sovnet og jeg trur nok det er lurt at jeg legger meg og får greit med søvn jeg også.
God natt.

Minnesmerket for John Lennon

Her ligger Sebastian og jeg på minnesmerket

Anine og Sigrid

I Central Park med Eirik

Alvilde, Julie og meg forran flat iron. Fasinerende bygg!

Naturhistorisk museum

Sittepause på subwayen

Møtte på ett ganske så lite folkesky ekorn midt i folkemengden. Veldig søt.

VIRKER NESTEN FOR GODT TIL Å VÆRE SANT

JEG ER I NEW YORK !!!
Har faktisk ikke gått helt opp for meg at jeg er her, men det er jeg visst. Spiste deilig frokost i dag, var på guidet busstur, besøkte naturhistorisk museum og sist men ikke minst, så har jeg shoppet en god del allerede. Klokken er nå 06:35 hjemme i Norge, men her er den kun 00.35. I morgen skjer det ikke så mye for min del. Mange av elevene skal til Woodstock, men jeg har ikke så stor interesse av det, så jeg valgte å ikke bli med. Så vi som ikke skal dit, har en helt ledig dag i morgen. Stikkordet er vel; shopping.

Meg og Alvilde, greit stoka på flyet. Kan jo avsløre at det var ett stykk lang og kjedelig flytur. Har blitt så vandt til å være på fly, så det føles ut som om bakken vaier når jeg går. Uansett om det er trygt nede på bakken, eller om det er oppe i etasjene på hotellet. Litt ekkel følelse.... Men det viktigste er at vi er fremme og har det supert. Skal vise dere alt jeg allerede har shoppet i morgen tidlig. Nå skal jeg nemlig legge meg. Er utslitt og har vondt i bena allerede etter denne ene dagen med shopping. Bra jeg har kjøpt meg gode sko!!

TAXI !!!!

Denna karen her chiller ganske greit på jobb... fornøyd var han også!

Var helt vildt å stå oppe på Empire State Building med denne utsikten. Fantastisk opplevelse, og i tillegg på kvelden.. sykt.
Men det blåste no værre, noe som gjorde det veldig vanskelig å ta bilder. Pluss at det var umulig å få et bilde av seg selv der oppe.